Moda do pracy

Dress code??? – Poznaj zasady BUSINESS PROFESIONAL

Jak odkodować dress code, czyli złote zasady przy doborze stroju do pracy.

Na początek zajmiemy się tym najbardziej oficjalnym i podstawowym dress codem, jakim jest business professional.

Aby go zrozumieć i poczuć się w nim swobodnie wystarczy poznać określone zasady, które dodadzą nam lekkości w późniejszym komponowaniu profesjonalnej garderoby.

Reguły, choć dość sztywne, nadal dają nam ogrom możliwości do wykazania się przed szefem, współpracownikami, klientami czy konkurencją.

Zaczynamy więc naszą małą przygodę ze strojem korporacyjnym od rozkodowania ubioru BUSINESS PROFESIONAL / Formal work attire / Business attire

Styl BUSINESS PROFESIONAL



Wymagany jest w takich miejscach jak: bankowość, finanse, kancelarie prawne, scena polityczna, administracja, management.

To najbardziej konserwatywny punkt w całym dress codzie.

Powinien pełnić dyskretną funkcję, pokazywać właściciela a sam pozostawać w jego cieniu.

Oraz oczywiście w każdym calu powinien podkreślać nasz pełen profesjonalizm.

Bardzo ważną rolę w komponowaniu garderoby business profesional spełnia jej jakość, gatunek, szycie, wykonanie!!! To również przekłada się na nasz komfort i pewność siebie.

Żakiet — fason minimalistyczny, klasyczny, zapinany na neutralny guzik.

Spódnica — ołówkowa, długość do kolan, za kolano.

Sukienka — fason minimalistyczny, ołówkowy, do kolan, za kolano, kurtki rękaw, uwaga na dekolt absolutnie nie może być za głęboki !!!

Spodnie — fason prosty, za kostkę lub ewentualnie cygaretki na kant.

Żakiet + spódnica /Żakiet + spodnie / Żakiet + sukienka:

a) Kolory — neutralne, spokojne: granat, szarości, czerń, brąz, beż, ciemny fiolet.

b) Tkaniny — tutaj bardzo ważna jest jakość, muszą to być tkaniny naturalne !!! – wena, jedwab, wiskoza. Tkaniny niemnące. Jakość tkaniny pozwali czuć się nam komfortowo, gdy musimy spędzić cały dzień w formalnym stroju. Wyobraźmy sobie cały dzień w żakiecie z poliestru — absolutny koszmar !!! – przepocenie, nieprzyjemny zapach, duszność, brak pewności siebie, na sto procent zaważy to na naszym samopoczuciu oraz wydajności — Dlatego kochane, przy doborze garderoby do pracy — zawsze czytajcie metki i skład faktyczny tkanin, które chcecie na siebie zakładać.

Koszule/Bluzki/Topy — Uczulam, aby zawsze były bez zagnieceń i plam, szczególnie białe kolory powinny być białe niezszarzałe lub z plamami po antyperspirancie!!! Jeżeli zakładamy top na szelce pod żakiet, to w żadnym wypadku żakietu nie zdejmujemy — nie odsłaniamy ramion!!!


a). Dekolty — delikatne, nie za głębokie.

b). Tkanina — matowa !!! Jedwab, bawełna, wiskoza.

c). Kolory — biały, écru, beż, niebieski, szary, granat, pastelowy róż, fiolet.

Możemy pozwolić sobie na subtelne wzorki – groszki lub paski, stójki lub żaboty. Czy słowo subtelne, zapadło Wam w pamięci?

Styl BUSINESS PROFESIONAL


DODATKI


Buty:
Zawsze czyste, wypastowane, bez metek, uwaga na zdarte obcasy !!!
Skóra licowa, absolutnie nie wybieramy tych lakierowanych !
Wysokość obcasa do 8 cm
Klasyczny model, zamknięty (bez odkrytych pięt i palców)
Najlepsze kolory to czerń lub brąz

Bielizna: gładka, bezszwowa, cielista (szczególnie pod białe bluzki lub koszule). Pamiętamy przy tym, że bielizna nie może być widoczna.

Rajstopy / pończochy: 15 DEN, noszone także latem.

Torebka /teczka: wzory minimalistyczne, geometryczne, bez ozdób, w kolorze butów, wykonane ze skóry licowej.

Styl BUSINESS PROFESIONAL



Pasek: gładki ze skóry licowej, sprzączka delikatna, neutralna. Dopasowany do koloru spodni.

Okrycia wierzchnie: Płaszcz, trencz powinien zakrywać spódnicę lub sukienkę. Prosty, klasyczny. Wykonany z nie mnącej tkaniny — wełny, kaszmiru lub jedwabiu.

Okulary / zegarki: na skórzanym pasku lub srebrnej bransolecie. Prosta koperta, klasyczne, dopasowane do torebki i butów.

Biżuteria: Złoto, srebro, kryształy, perły.
Elegancka, drobna, stonowana. Powinna tworzyć jedynie tło lub uzupełnienie stroju. Nie pozwólmy, by był to główny punkt rzucający się w oczy. Niech zdobi nas lepiej nasze profesjonalne podejście i szacunek do wykonywanej profesji.


Biżuteria może wyróżniać się np. jakością. Kolczyki bardzo drobne przy uchu. Geometryczne proste wzory.

W tej ściśle uporządkowanej strukturze ubioru ważny jest nie tylko wygląd. Z tej przyczyny nawet perfumy powinny być delikatne i stonowane.

Jak widzicie, zasady dres codu business profesional są bardzo spójne, stawiamy przede wszystkim na klasykę i jakość !!!

Styl BUSINESS PROFESIONAL



Oczywiście to my sami wybieramy, w jakim stopniu musimy się trzymać konserwatywnych ram w doborze stroju do okazji.

Wyszukujmy więc dla siebie zawsze adekwatny dress code w zależności od:
Okazji / okoliczności /charakteru spotkania — np. Spotkanie zarządu, ślub, teatr, randka itp.
Towarzystwa / grupy społecznej — np. Partnerzy biznesowi / znajomi / klienci / rodzina itp.
Miejsca spotkania — np. Biuro / ogród /weekend za miastem/ jacht, sala bankietowa itp.
Typu sylwetki / charakteru osoby — Każdorazowo dopasowujmy strój do rodzaju swojej sylwetki, pamiętając o zasadzie „bądź zawsze ubrana nieprzebrana”, ponieważ inni z łatwością dostrzegą to w naszym zachowaniu, ten nasz brak swobody i poczucie dyskomfortu.
Pogoda / pora roku — zawsze warto mieć ze sobą na wszelki wypadek klasyczny żakiet lub płaszcz oraz parasol !!!

Pamiętajmy, że im bardziej sformalizowany ma być strój, tym bardziej stawiamy na absolutną klasykę.

Korzystajmy z zasady „Im prościej, tym lepiej”.

Zdjęcia via Pinterest.

Jeden komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *